Zupa - krem z dyni z łososiem

Gęsty krem z dyni z rozgrzewającym imbirem, pachnącym cynamonem i pomarańczą.  A do takiego jesiennego kremu doskonale pasuje delikatna ryba - niby nic a powstaje iście królewskie danie. Bardzo pożywne a jednak lekkie i zachwycające. 



składniki:
  • 1 , 2 kg dyni, u mnie odmiana muscat
  • ok. 1 , 25 bulionu drobiowego 
  • kawałek, ok. 3 cm, świeżego imbiru 
  • sok z 1 dużej pomarańczy 
  • skórka otarta z 1 pomarańczy 
  • 2 łyżeczki miodu, użyłam wielokwiatowego
  • do smaku - sól, cynamon mielony

  • 200 g łososia norweskiego  - filet ze świeżej ryby
  • 2 łyżki sosu sojowego jasnego
  • 1 łyżka sosu BBQ z miodem
sposób przygotowania: kawałek dyni, razem ze skórą bo ciężko ją obierać, oczyściłam z pestek i ułożyłam na blasze. Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 st. C - piekłam ok. 30 minut.
Kawałek łososia, ze skórą, przekroiłam na dwa mniejsze kawałki i nasmarowałam mieszanką sosu sojowego oraz BBQ. Odłożyłam do lodówki na 30 minut.

Dużą łyżką wybrałam miąższ dyni ze skórkowej skorupki i przełożyłam do garnka. Zalałam połową bulionu. Dodałam obrany i posiekany imbir oraz skórkę startą z wyszorowanej i sparzonej pomarańczy - tylko tę kolorową część, bez białej bo będzie gorzkie. Gotowałam aż dynia zmiękła. Zmiksowałam na gładki krem dolewając sok z pomarańczy i tyle z reszty bulionu żeby uzyskać pożądaną konsystencję zupy. Całość przetarłam przez sito żeby zupa była gładsza. Zagotowałam ponownie, doprawiłam do smaku solą, miodem i cynamonem.

Zamarynowaną rybę włożyłam na płasko do torebeczek pergaminowych - po kawałku do jednej. Zamknęłam wlot i położyłam je na rozgrzanej patelni tak żeby skóra ryby była na spodzie.  Smażyłam po kilka minut z obu stron, zdjęłam z patelni i zostawiłam w spokoju na 5 minut. Następnie wyjęłam rybę na talerz - skórka odeszła ładnie razem z papierem - i mięso rozdrobniłam lekko widelcem.

Zupę podałam w miseczkach dodając do każdej porcji trochę ryby i oprószając ją odrobiną cynamonu, przybrałam koperkiem.


\

10 komentarzy:

  1. fantastyczne połączenie:)mniam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naprawdę było przepysznie - jeśli spróbujesz to daj znać czy smakowało :)

      Usuń
  2. bym zjadła taki krem, dynię to ja wielbię całym sercem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to tak jak ja, ale moi panowie już tego zachwytu nie podzielają :D

      Usuń
  3. Dziś u nas w noc sylwestrową rozgrzeje nas właśnie ta pyszna zupka!
    Boski przepis! Jest przepyszna!
    Wszystkiego dobrego :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger