Koszyczki ziemniaczane z łososiową sałatką

Łososiowo się zrobiło chociaż powiem Wam w sekrecie, że Żarłoczek za tą rybą nie przepada. Jednak czasami zaskakuję go robiąc z niej coś pysznego i okazuje się, że nawet nie marudzi. W chrupiących, ziemniaczanych koszyczkach sałatka rybna nie tylko pysznie smakuje, ale także ciekawie wygląda. Świetny pomysł na porządną przystawkę czy niedużą kolację.

koszyczki warzywne z sałatką łososiowo gruszkową , ryba , z rybą , koszyczki ziemniaczane , koszyczki z ziemniaków , sałatka z łososia i gruszki , przystawki , przystawka , łosoś , przekąska , smażone w głębokim tłuszczu , na imprezę , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , z łososiem

składniki: 
  • 4 duże ziemniaki - po jednym na koszyczek/porcję
  • olej do smażenia
  • specjalne podwójne sitko do smażenia koszyczków warzywnych
  •  
  • 300 g łososia norweskiego - filet ze świeżej ryby
  • 2 łyżki sosu teryjaki
  • 1 łyżka słodkiego sosu chili 
  •  
  • 1 średnia gruszka Konferencja
  • kawałek papryczki ostrej 
  • 1 cebula dymka ze szczypiorkiem
  • 3 łyżeczki soku z pomarańczy 
  • 1 łyżeczka soku z limonki

  • do smaku - sól, pieprz pomarańczowy, pieprz czarny mielony, miód
  • do przybrania - natka pietruszki 
koszyczki warzywne z sałatką łososiowo gruszkową , ryba , z rybą , koszyczki ziemniaczane , koszyczki z ziemniaków , sałatka z łososia i gruszki , przystawki , przystawka , łosoś , przekąska , smażone w głębokim tłuszczu , na imprezę , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , z łososiem

Jak zrobić sałatkę łososiową? 

Sos sojowy wymieszałam z sosem chili i marynatą natarłam kawałek ryby, odstawiłam ją do lodówki na 30 minut. Następnie rybę zawinęłam w papier do pieczenia tworząc sakiewkę, położyłam na gorącej blasze i piekłam ok. 15 minut w piekarniku nagrzanym do 180 st. C. Gdy przestygła podzieliłam ją na mniejsze kawałeczki. Jeśli użyjecie ryby ze skórą to po upieczeniu ją usuńcie.

Gruszkę obrałam, pokroiłam w kostkę, wlałam sok z pomarańczy, limonki, dodałam też 1/3 łyżeczki miodu bo owoce nie były zbyt słodkie. Papryczkę oczyściłam z pestek i drobno posiekałam, dymkę pokroiłam na kawałeczki, dodałam do gruszki, delikatnie wymieszałam. Następnie dodałam kawałki łososia i ponownie bardzo delikatnie wymieszałam. Doprawiłam pieprzem pomarańczowym i  odrobiną soli. Odstawiłam na troszkę żeby smaki się przegryzły.

z ziemniaków , koszyki , na sałatkę , warzywa , sitka do smażenia gniazdek , koszyczki warzywne z sałatką łososiowo gruszkową , ryba , z rybą , koszyczki ziemniaczane , koszyczki z ziemniaków , sałatka z łososia i gruszki , przystawki , przystawka , łosoś , przekąska , smażone w głębokim tłuszczu , na imprezę , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , z łososiem

Jak zrobić koszyczki ziemniaczane?

Ziemniaki obrałam, starłam na tarce jarzynowej o dużych oczkach, przełożyłam na sitko i dokładnie wypłukałam zimną wodą żeby pozbyć się skrobi. Dobrze je osączyłam. Żeby osuszyć wyłożyłam wiórki na ręczniki papierowe i odcisnęłam. Doprawiłam nieco solą i świeżo mielonym pieprzem.

W rondelku rozgrzałam olej do smażenia, w którym zagrzałam też sitka do robienia koszyczków - musi go być tyle żeby sitka było cały zanurzone. Gdy się nagrzały wyjęłam je, rozłożyłam i większe wyłożyłam ok. 1/4 ziemniaków - nie dociskałam zbyt mocno do ścianek. Przykryłam mniejszym sitkiem i zamknęłam. Włożyłam do oleju i smażyłam aż ziemniaki się zezłociły. Wyjęłam sitka pozwalając żeby odciekł tłuszcz i poczekałam kilka chwil żeby przestygły. Delikatnie je otworzyłam i wyjęłam gniazdko pomagając sobie widelcem - trzeba to robić bardzo ostrożnie żeby kruchy koszyczek się nie połamał. Gotowy koszyczek zostawiłam na ręczniku papierowym żeby odsączyć nadmiar oleju a do sitka nałożyłam kolejną porcję ziemniaków i w taki sam sposób usmażyłam pozostałe koszyczki. Koszyczki najlepsze są ciepłe więc kolejne, w miarę smażenia, wstawiałam do podgrzanego piekarnika.

Gdy wszystkie były gotowe napełniłam je sałatką łososiową i przybrałam listkami natki, oprószyłam pieprzem pomarańczowym. Podałam zaraz po przygotowaniu.

koszyczki ziemniaczane , koszyczki z ziemniaków , sałatka z łososia i gruszki , przystawki , przystawka , łosoś , przekąska , smażone w głębokim tłuszczu , na imprezę , domowe jedzenie , najlepsze przepisy

5 komentarzy:

  1. swietna salatka, calosc w tych koszyczkach wyglada bardzo fajnie. mam pytanie gdzie mozna kupic te sitka? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Misia, ja je dostałam w prezencie, ale ponoć bywają w Tchibo :)

      Usuń
  2. chcialabym miec takie sitko bo koszyczki sa genialne.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger