Sałatka z grillowanym ananasem, serkiem burgos i jeżynami

Jak to niedużo głodnemu potrzeba do szczęścia i nawet gotować nie trzeba było! Tylko sałatka i aż sałatka bo jest chrupiaco, soczyście, kolorowo i bardzo, bardzo smacznie.

Latem częściej jemy sałatki ze świeżymi owocami czy warzywami bo szybko się przygotowuje, są pyszne i kolorowe. Szczególnie ja bardzo lubię połączenie owoców z mięsem czy serem. Trochę świeżych liści, soczyste owoce, delikatny twarożek i pełen smaku sos - to przepis na wyśmienitą, letnią sałatkę.

Do kilku kawałków ananasa nie rozpalałam grilla - upiekłam je na patelni grillowej, ale kiedy będziecie piec mięso na ruszcie dołóżcie też plastry tego owocu bo grillowane są pyszne. 

letnie salatki , ananas z grilla , grill , sałata z owocami i białym serem , lunch , przekąska , talerz pełen witamin

Sałatka z grillowanym ananasem, serkiem burgos fresco, jeżynami i dressingiem cytrynowym

czas przygotowania: 20 minut
składniki na 2 porcje:
  • 2-3 duże garści mieszanki sałat
  • 6 półplastrów świeżego ananasa grubości ok. 1 cm
  • 2 op. serka Burgos fresco, po ok. 60 g każde
  • ok. 1/2 szkl. świeżych jeżyn 
  • SOS - 5 łyżek oleju roślinnego, u mnie z zarodków rzepaku
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1/2 łyżeczki miodu
  • 1/3 łyżeczki posiekanej skórki cytrynowej
  • do smaku - sól, pieprz kolorowy mielony, 4 krople sosu piri-piri
  • dodatkowo - ok. 2 łyżeczek wiórków skórki cytrynowej
  • 1 łyżka oleju roślinnego do ananasa

letnie salatki , ananas z grilla , grill , sałata z owocami i białym serem , lunch , przekąska , talerz pełen witamin
letnie salatki , ananas z grilla , grill , sałata z owocami i białym serem , lunch , przekąska , talerz pełen witamin

    Jak zrobić sałatkę z grillowanym ananasem i jeżynami?

    Cytrynę dobrze wyszorowałam i sparzyłam. Otarłam z wierzchu żółtą część skórki, wycisnęłam sok.

    SOS - do słoiczka wlałam olej, sok z cytryny i miód. Dodałam trochę drobno posiekanej skórki cytrynowej. Doprawiłam do smaku sosem piri-piri, pieprzem i szczyptą soli. Zakręciłam słoiczek i potrząsałam nim jak shakerem przez kilka chwil aż składniki w środku dobrze się wymieszały a całość nabrała konsystencji emulsji.

    Liście sałaty  i jeżyny opłukałam i dobrze osączyłam. Serek pokroiłam na ósemki. Plastry ananasa przekroiła na pół, wycięłam twardy rdzeń. Oprószyłam je odrobinką soli i posmarowałam olejem. Ułożyłam na rozgrzanej patelni grillowej i piekłam po kilka minut z każdej strony. Kiedy zaczął robić się szklisty zdjęłam na talerz żeby nieco przestygł.

    Na talerzach ułożyłam porcje porwanych liści sałat. Na sałacie rozłożyłam kawałki ananasa i serka oraz jeżyny. Całość polałam sosem i posypałam wiórkami skórki cytryny. Podałam od razu po przygotowaniu. 

    Jeśli nie macie takiego serka możecie dodać kawałki czy małe kuleczki mozarelli z zalewy albo nawet twaróg podzielony na okruchy wielkości kęsa.

    letnie salatki , ananas z grilla , grill , sałata z owocami i białym serem , lunch , przekąska , talerz pełen witamin


    2 komentarze:

    Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

    Print Friendly and PDF
    Copyright © Smaczna Pyza , Blogger