Sałatka ryżowa z kiełbaskami piwnymi

Na imprezowym stole nie może zabraknąć różnych przekąsek, przegryzek i oczywiście sałatek. Ilość i różnorodność zależy od naszych możliwości i ilości gości. Ale przynajmniej jedna micha pysznej sałatki na pewno na takim stole się zawsze znajdzie.

Sałatki to bardzo wdzięczne potrawy. Ich wariantów jest nieskończenie wiele i w komponowaniu składu ogranicza nas chyba tylko wyobraźnia. To dania, które mogą być bardzo złożone, skomplikowane albo proste, z zaledwie kilku najzwyklejszych składników. W każdym przypadku będzie pysznie i pożywnie. Sałatki mogę być z samych warzyw, owoców albo na bazie ryżu, makaronu czy ziemniaków z dodatkiem mięs lub ryb. Moja dzisiejsza propozycja jest prosta - za podstawę posłużył brązowy ryż a dodatki są takie jakie miałam pod ręką. Wyszło bardzo smacznie.

Zobacz przepisy na inne dania, które sprawdzą się na karnawałowych imprezach !



Sałatka z brązowego ryżu z kiełbaskami piwnymi


czas przygotowania : ok. 15 minut + czas ostudzenia ryżu
składniki : 
  • 150 g ryżu brązowego 
  • 5 kiełbasek piwnych albo frankfurterek
  • 200 g kukurydzy konserwowej
  • 4-5 ogórków konserwowych
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 1 cebula czerwona 
  • 1 czubata łyżka musztardy grillowej
  • 1 łyżka majonezu domowego
  • 4-5 łyżek jogurtu naturalnego 
  • do smaku - sól, pieprz czarny mielony, papryka mielona

Jak zrobić sałatkę ryżową ? 

Ryż przepłukałam na sicie i wsypałam do garnka. Zalałam wodą tak żeby sięgała na na 2 cm nad jego powierzchnię i gotowałam na małym ogniu aż zmiękł i wchłonął płyn. Przestudziłam.

Kiełbaski pokroiłam w plasterki. Użyłam miękkich kiełbasek  piwnych wyglądających jak jeszcze nie ususzone kabanosy. Możecie użyć jakichś innych podobnych. Do miski wsypałam ryż poruszony widelcem żeby był sypki. Dodałam kiełbaski, osączoną kukurydzę, pokrojone w kostkę ogórki, natkę i pokrojoną w cienkie ćwierć plasterki cebulę.

Majonez wymieszałam z musztardą i jogurtem, dodałam do sałatki i dokładnie wymieszałam. Doprawiłam do smaku i ponownie wymieszałam. Odstawiłam na przynajmniej godzinę w chłodne miejsce żeby smaki się przeniknęły.

Sałatki wychodzi niezbyt duża miska, ale jeśli chcecie więcej to zawsze można zwiększyć ilość poszczególnych składników

3 komentarze:

  1. Genialne przepisy fajnie że tutaj trafiłem.

    OdpowiedzUsuń
  2. intrygujący przepis :) zauważyła kilka naprawdę ciekawych przepisów, sama wymyślasz takie fajne potrawy ? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przeważnie, ale czasami coś lub ktoś mnie zainspiruje. Jeśli korzystam z cudzych przepisów to piszę o tym podając źródło

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger