Kuleczki marcepanowe. Kartofelki z marcepanu

Kilka dni temu pokazywałam Wam jak zrobić domową masę marcepanową. To bardzo proste, prawda ? Część masy wykorzystałam od razu podczas przygotowań marcinków a z części zrobiłam coś, co bardzo lubi Żarłoczek czyli marcepanowe kartofelki. Takie małe słodkości, które można zjeść sobie w domu albo ładnie zapakować i podarować komuś w prezencie.  Ich zrobienie jest tak banalnie proste, że aż trudno ten wpis nazwać przepisem.

Zobacz przepis na Trufelki kokosowo-czekoladowe 



Kartofelki marcepanowe


czas przygotowania : 10 minut
składniki : 

sposób przygotowania : skórkę pomarańczową dobrze osączyłam z syropu i bardzo drobno posiekałam, im drobniej tym lepiej. Masę marcepanową zagniotłam dodając skórkę. Urywałam po kawałku i formowałam kuleczki. Ich wielkość zależy od Was - można zrobić trochę mniejsze lub większe - najlepsze są nieduże, takie na raz do buzi. Kuleczki obtoczyłam w kakao. I już ! Nic więcej nie trzeba robić bo kartofelki są gotowe.

Jeśli nie zjecie ich od razu to schowajcie je do szczelnego pojemnika żeby marcepan nie wysechł i nie popękał.


9 komentarzy:

  1. Kartofelki z marcepanu to smak dzieciństwa! Uwielbiam je :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ładnie Ci wyszły te kuleczki :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealne kuleczki! Podziwiam, bo moje trufle są zawsze jakieś takie kwadratowawe...

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładnie to wygląda, a ja lubię takie kuleczki, więc na pewno będę robiła, tylko jeszcze nie wiem, kiedy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jak się robi marcepan?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. żeby się tego dowiedzieć wystarczy najechać myszką na słowa "marcepan domowej roboty" w liście składników przepisu i kliknąć

      Usuń
  6. Pani Izo dziekuję, za przepis jak tylko przeczytałam Pani przepis na marcepan od razu wiedziałam że zrobie z niego kuleczki marcepanowe :)) ...są przepyszne dziękuje.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger