Gdzie zjeść najlepszą pizzę włoską w Warszawie ?

Lubicie pizzę ? Na pewno ! Ale czy wiecie jak powinna wyglądać i smakować taka prawdziwa, włoska ? Przyznam, że ja długo nie miałam o tym pojęcia.

Niestety, w wielu miejscach podaje się placki a'la pizza, które nie maja z nią wiele wspólnego poza nazwą. Żeby zjeść rzeczywiście dobre danie trzeba się nieźle naszukać. Ja mogę Wam już podpowiedzieć gdzie zjecie najlepszą rzymską pizzę. Taką serwują w Cafe D'arte, lokalu mieszczącym się przy ul. Asnyka w Warszawie. To winiarnia, kawiarnia i restauracja w jednym miejscu.


Dzięki uprzejmości właścicieli, ludzi pełnych pasji do jedzenia i nie tylko, miałam niedawno okazję zobaczyć jak się ją wyrabia i spróbować jak smakuje. Sekretem jest ciasto, które musi fermentować przynajmniej kilkanaście godzin. Do tego pieczona jest w specjalnym, opalanym drewnem, piecu. Wszystkie składniki sprowadzane są z Włoch a przyrządzaniem jedzenia zajmują się Włosi. I rzeczywiście jest pysznie. Na miejscu można napić się pysznej kawy, zjeść pizzę i inne dania włoskiej kuchni - doskonałe, ręcznie przygotowywane makarony a także dania mięsne. Do dań podaje się wina z dobrze zaopatrzonej piwniczki. Ja tam wrócę na pewno a Was namawiam gorąco do odwiedzin w tym klimatycznym miejscu bo naprawdę warto.

Dodam jeszcze, że wystrój wnętrz jest w ogromnej mierze dziełem rąk właściciela, który ma złote ręce nie tylko do gotowania :)

Niżej dużo zdjęć z Cafe D'arte, zapraszam ! 

nie wszyscy wiedzą, że na dole, pod salą główną, jest druga sala z piwniczką 
ciasto na prawdziwą pizzę musi fermentować ok. doby a przynajmniej kilkanaście godzin
Marco, współwłaściciel lokalu i doskonały kucharz nagradzany w konkursach kulinarnych dla profesjonalistów
w kuchni, na ścianie, sprytnie powieszono wielkie lustro dzięki czemu goście mogą obserwować jak piecze się ich pizza
Marco szykuje margheritę - sos pomidorowy, mozarella i bazylia, nic więcej
w takim piecu pieczenie pizzy to tylko 2-3 minuty !
capriciosa to już pizza na bogato !
calzone, prawdziwie po włosku
Luciano - właściciel lokalu i kucharz - poza robieniem makaronu czy pizzy własnymi rękami zrobił także mnóstwo rzeczy w środku pizzerii
będzie ravioli
pappardelle z kremowym sosem z gorgonzoli i pomidorkami
na deser pizza z nutellą w środku - zaskakujące połączenie, ale bardzo smaczne

8 komentarzy:

  1. Wreszcie wiem, gdzie mogę iść na pizzę! Ale mi teraz ochoty narobiłaś :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zachecająco wyglądają te pizze, Pyzo :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Trochę kręci ten artykuł KRYPTOREKLAMĄ za kasę.
    Duży plus dla pizzerii za piec na drzewo. To zawsze dodaje aromatu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no widzisz, a żadnej krypto reklamy nie ma ani nikt mi za to nie zapłacił - polecam ten lokal szczerze bo pizzę robią doskonałą. Radzę po prostu odwiedzić i spróbować

      Usuń
    2. a ja mam pytanie czy do takiej pizzy dodają sosy czy oliwę ??
      od dawna poszukuje prawdziwej włoskiej pizzerii gdzie oprócz cienkiego ciasta do pizzy dostane oliwę czosnkową lub pikantną

      Usuń
  4. Fajny lokal! Trochę kojarzy mi się z Trattorią Presto na Ursynowie, podobne wnętrze! W sumie tam też całkiem niezłe jedzenie. Oj chyba znalazłam drugi lokal do stołowania się podczas podróży po mieście. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Nasze ulubione pizzerie włoskie to w Łomiankach orodinapoli.pl ; na Bielanach miafamiglia.com.pl ; na Pradze pizzaipasta.pl tu też kiedyś wpadniemy z rodziną spróbować włoskich przysmaków Wygląda smakowicie.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger