Grzyby. Smaczne mleczaje. Krówki smażone z marchewką i cebulką.

Podczas grzybobrania zbieram przeważnie różne gatunki jadalnych grzybów. Zależy w jakim lesie jestem i co akurat rośnie, na co trafię. Czasami do koszyka włożę kilka sztuk grzybów z gatunku, na który mam pomysł przyrządzenia. Tak właśnie było z krówkami czyli mleczajami smacznymi. Kiedy je znalazłam pomyślałam, że byłyby pyszne usmażone z marchewką, cebulką więc musiałam sprawdzić czy mam rację. Miałam !

Przeczytaj dokładny opis Mleczaja smacznego i zobacz zdjęcia tego grzyba. Warto go poszukać w lesie. 



Mleczaje smaczne smażone z marchewką i cebulą


czas przygotowania : 10-15 minut
składniki : 
  • kilka owocników mleczaja smacznego
  • 1 nieduża cebula
  • 1 mała marchewka 
  • 2 łyżki masła klarowanego 
  • cienki szczypiorek 
  • do smaku - sól, kminek mielony, pieprz ziołowy 

sposób przygotowania : marchewkę oskrobałam, umyłam, pokroiłam w cieniutkie plasterki. Cebulę obrałam, pokroiłam w krążki. Mleczaje smaczne oczyściłam, kapelusze pozostawiłam w całości a trzony pokroiłam w plasterki.

Na patelni rozgrzałam masło. Położyłam mleczaje a kiedy po 3-4 minutach zrumieniły się z jednej strony przewróciłam je na drugą. Dorzuciłam kawałki trzonów, marchewki i cebuli. Smażyłam wszystko przez kilka minut na ostrym ogniu, przewracając i pilnując żeby nic się nie przypaliło. Pod koniec doprawiłam grzyby i warzywa  mielonym kminkiem, solą oraz ziołowym pieprzem. Podając posypałam drobno posiekanym szczypiorkiem.

To było szybkie i smaczne danie.


6 komentarzy:

  1. O Matko,ale bym zjadła.Nie pamiętam kiedy jadłam te grzyby.U nas w domu zawsze były smaźone na maśle,posolone i popieprzone.I tyle.Były wspaniałe w smaku:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy raz słyszę o takich grzybach, ale przyrządzone na talerzu wyglądają przepysznie !!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. To prawda, są przepyszne, nawet same na masełku lekko posolone.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mleczaje świerkowe czy jodłowe dużo ludzi nazywa je rydzami - Ale jedzenie ich niczym nie grozi bo i rydze jadalne tak samo mleczaje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mleczaj smaczny różni się od nich znacznie, nie tylko kolorem mleczka, ale też brakiem koncentrycznych wzorów na kapeluszu

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger