Brzoskwinie. Przetwory. Dżem brzoskwiniowo jabłkowy z cytryną i cynamonem

Ten dżem powstał na specjalne życzenie Żarłoczka, który uwielbia brzoskwinie i ich połączenie z  cynamonem. Myślę, że kilka słoików zje po prostu łyżeczką a nie na chlebie czy w naleśnikach. Taki to z niego łakomczuszek :D Ale co tam - niech ma skoro tak lubi, prawda ?

A znacie ten banalnie prosty sposób na naklejanie etykiet na słoiki z przetworami ? Sprawdzony i śmiało polecam !



Dżem z brzoskwiń i jabłek z cytryną i cynamonem

czas przygotowania : ok. 40 minut
składniki : 
  • ok. 2 kg brzoskwiń
  • 2 duże jabłka antonówki 
  • 2 cytryny 
  • 2 op. żelfixu 3:1
  • 750 g zwykłego cukru 
  • 2 łyżeczki mielonego cynamonu

sposób przygotowania : brzoskwinie umyłam dokładnie i zalałam w misce wrzącą wodą. Po chwili wyłowiłam je przekładając do zimnej wody. Obrałam ze skórki. Czas parzenia może być różny w zależności od gatunku i dojrzałości owoców - w razie potrzeby zabieg można powtórzyć trzymając brzoskwinie w gorącej wodzie nieco dłużej. Umyte jabłka obrałam, wykroiłam gniazda nasienne a miąższ starłam na tarce jarzynowej o dużych oczkach. Cytryny wyszorowałam dokładnie i sparzyłam. Z obu wycisnęłam sok a jednej otarłam najpierw skórkę - tylko żółtą warstwę.

Brzoskwinie pokroiłam w niedużą kostkę, usuwając  najpierw pestki. Przełożyłam do garnka, wymieszałam z żelfixem, sokiem cytrynowym, skórką i jabłkami. Podgrzewałam powoli aż do zagotowania i gotowałam 3-4 minuty. Dodałam cukier, gotowałam kolejne 3-4 minuty. Mieszałam uważając żeby dżem nie wykipiał. Na koniec dodałam cynamon, wymieszałam żeby nie pozostały jego grudki i wyłączyłam ogień pod garnkiem.

Gorącym dżemem wypełniłam wcześniej naszykowane, wyparzone słoiczki. Zakręciłam je mocno i odstawiłam do ostudzenia stawiając do góry dnem. Z tej ilości składników wyszło mi 10-12 słoiczków poj. 150-200 ml


12 komentarzy:

  1. Taki słoiczek brzoskwiniowego dżemu chętnie bym przygarnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. hmmmmm do bialego serka na sniadanie....

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy inne gatunki jabłek też się nadają?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że tak, ale ponieważ brzoskwinie są słodkie to lepiej użyć kwaśnych jabłek

      Usuń
  4. Szukałam ciekawych połączeń owoców na dżemy i jestem pod wielkim wrażeniem Twojej pomysłowości! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy jezeli robimy dzem z samych brzoskwiń to dodajemy tez dwa opakowania żelfix 3:1? I czy warto dodac wtedy cynamon?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, ilość żelfixu radzę zachować bo brzoskwinie są soczyste i puszczą dużo soku. Cynamon to kwestia smaku - jeśli lubisz dodaj a jeśli nie przepadasz pomiń. Możesz też dodać go tylko do połowy dżemu i w ten sposób będziesz mieć dwa rodzaje

      Usuń
  6. Dżem z brzoskwiń bardzo zyskuje przez dodatek cytryny - zarówno soku jak i otartej skórki, bo sam w sobie jest trochę mdły. Robię tak od lat. Wzorem mojej mamy robię dżem z wiśni dodając mus jabłkowy - u Pani znalazłam dżem z dodatkiem soku jabłkowego - wypróbuję.
    Pani Izo - świetne przepisy. Zaglądam tu dość często, od czasu kiedy trafiłam przez przypadek szukając informacji o grzybach, które dawni znajomi nazywali "łuzakami" - na Pani blogu odnalazłam je - to maślak pstry. Chylę czoła przed Panią również odnośnie wiedzy o grzybach, które uwielbiam zbierać.
    Pozdrawiam serdecznie
    Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Renatko, mam nadzieję, że będziesz do mnie zaglądać częściej. Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Uwielbiam dżemy, na pewno zrobię brzoskwiniowy :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger