Dla ochłody. Woda z lodem i owocami.

Ten wpis na pyszne napoje chłodzące ciężko będzie nawet nazwać przepisem. To właściwie tylko pomysł na szybkie i łatwe do przygotowania letnie orzeźwienie, nawet wtedy kiedy wpadną niespodziewani goście. Zimne napoje, idealne do podania na działce, w ogrodzie czy na tarasie - nie potrzeba nawet eleganckich szklanek.

Kiedy na dworze gorąco można przyrządzić Mrożoną kawę albo ugotować Kompot korzenny z wiśni i jabłek. Ale przyznacie, że wodę z lodem i owocami robi się szybciej, prawda ?



Kolorowa woda z owocami i lodem


czas przygotowania : kilka minut
składniki : 
  • schłodzona woda - przegotowana albo mineralna 
  • świeże owoce - pomarańcze, cytryny, borówki, maliny, żurawina, porzeczki, nektarynki i inne
  • ew. liście mięty, melisy
  • lód 
  • ew. cukier albo miód  



sposób przygotowania : napisałam wcześniej, że owocową wodę przygotowuje się szybko i tak rzeczywiście jest, ale pod warunkiem, że mamy zapas lodu.

Owoce trzeba umyć a cytrusy dodatkowo wyszorować i sparzyć. Pomarańcze i cytryny pokroiłam w pół i ćwierć plasterki. Nektarynki w cząsteczki. 1 szkl. wody podgrzałam i dodałam do niej 1 szkl. cukru. Wiem, że to dość dużo, ale taki syrop będzie tylko do smaku i dla tych,  którzy wolą słodsze napoje. Zamiast cukru można w wodzie rozpuścić miód - wtedy jednak wodę podgrzewamy tylko max. do 40 st. C żeby nie zniszczyć dobrych właściwości miodu.

Zastanawiacie się pewnie dlaczego pisałam, że nie potrzeba szklanek ? A to dlatego, że na działce każda z innej parafii i potrzebne były do gorącej kawy. Do zimnych napoi wykorzystałam więc umyte i wyparzone na dżemy słoiki.  Chwilowa potrzeba matką wynalazków...

Do słoików nałożyłam kostki lodu przekładając je plasterkami cytrusów i wsypując inne owoce. Do kilku wlałam po troszku syropu - to dla łasuchów. Zawartość uzupełniłam zimna wodą, wetknęłam słomki i już, gotowe !

Można do każdego słoiczka włożyć po 1-3 listku roztartej z rękach mięty albo melisy. Można zamiast syropu cukrowego dolać jakiegoś syropu owocowego - najlepiej pod kolor dodawanych później owoców. Wodę podajemy zaraz po przygotowaniu.


7 komentarzy:

  1. wszystko pięknie! tylko te zwykłe słoiki mi sie nie podobaja nie mialas ladnych szklaneczek? Basia z Krakowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, kwestia gustu - mnie się bardzo podobają tak podane napoje a i znajomi byli pozytywnie zaskoczeni :) Nie zawsze ładne, ale nudne naczynia, są potrzebne :)

      Usuń
  2. Pięknie, kolorowo i tak wakacyjnie podane napoje....super!
    Serdeczności ;) ;)
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobry pomysł z tymi owocami, ja na co dzień do wody zimnej oczywiście stosuję tylko cytrynę !!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak podane napoje są pokazane na ruskim blogu, mnie się podoba :)
    Goska

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłem ten twój przepis na wodę z owocami i muszę ci powiedzieć, że jest fenomenalny. Bardzo mi smakuje i postanowiłem dać wodę mineralną zamiast gotowanej. Oby więcej takich fajnych pomysłów, bo na grillowanie ze znajomymi w ogrodzie są najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pomysł bardzo prosty, banalny wręcz, ale sprawdza się doskonale

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger