Truskawki. Szparagi. Przekąski. Tartinki z truskawkami i szparagami

Co podać niespodziewanym gościom na mały, lekki posiłek  w upalny dzień ? Pomysłów może być wiele a bez pomysłu można zrobić po prostu kanapki. Ale nawet te wcale nie muszą być zwyczajne więc przygotowałam tartinki z serem, truskawkami i szparagami. Takie małe kanapeczki z sezonowymi składnikami - soczyste i pełne smaku a do tego ładnie wyglądające. Jest z nimi trochę zabawy, ale dla miłych znajomych jacy mnie odwiedzili zdecydowanie było warto. Myślę, że spokojnie mogłabym podać je nawet na małym przyjęciu. 

Wolisz coś ciepłego i konkretniejszego ? Zobacz przepis na Jajka z pieczarkami zapiekane w chlebie



Małe kanapeczki z truskawkami, szparagami i serkiem


czas przygotowania : ok. 15 minut
składniki :
  • świeża bagietka
  • kilka łyżek miękkiego białego sera
  • truskawki
  • kilka zielonych szparagów 
  • 2-3 łyżki oleju roślinnego 
  • 2 łyżeczki octu białego balsamicznego 
  • świeże liście bazylii 
  • 1 op. serka naturalnego  Burguitos de arias
  •  
  • do smaku - sól, pieprz mielony kolorowy 

sposób przygotowania : truskawki i szparagi opłukałam i dobrze osączyłam. Z truskawek usunęłam szypułki a owoce pokroiłam w plasterki. Od szparagów odłamałam dolne twardsze części pędów a górne pokroiłam w bardzo cienkie paseczki, przełożyłam do miski. Dodałam olej i ocet balsamiczny, doprawiłam do smaku, dobrze wymieszałam. Szparagi nie powinny pływać w sosie - powinien je tylko leciutko zwilżyć i dosmaczyć.

Biały ser roztarłam widelcem - mocno grudkowaty można zmielić. Dodałam dobrze rozgniecione 2 truskawki i doprawiłam do smaku odrobiną soli i pieprzem. Bułkę pokroiłam na kromki. Każdą posmarowałam przygotowanym serkiem, ale niezbyt grubo.

Na każdej kromeczce układałam koliście plasterki truskawek. Na wierzch doprawione paseczki szparagowe tworząc małe gniazdko a w nim porcję serka Burguitos de arias. Każdą tartinkę przybrałam listkiem bazylii i wszystkie oprószyłam odrobiną pieprzu.

Podałam zaraz po przygotowaniu bo nie powinny długo leżeć.

4 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger