Jabłka zapiekane z kaszą jaglaną i szklanka soku do śniadania

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Niestety, część z nas wcale go nie jada a inni jedzą ciągle, codziennie, te same rzeczy.

Warto pokusić się, choćby w weekend kiedy mamy więcej czasu, o przygotowanie na śniadanie czegoś ciekawszego niż zwykłe kanapki albo płatki z mlekiem i wspólnie z domownikami zjeść smaczny i zdrowy posiłek. Warto takie śniadania urozmaicać dostarczając organizmowi różnych cennych składników a także wypracować sobie rytuał porannych spotkań przy czymś pysznym, chociaż właśnie tylko w soboty i niedziele.

Kasza na mleku pewnie niejednej osobie kojarzy się, tak jak nam, niezbyt dobrze a to przecież klasyka śniadaniowego repertuaru. Zwykle bardzo nudna i mdła klasyka. Kiedy jednak tę kaszę zapiekłam z różnymi dodatkami nabrała nowego wymiaru i już nikt nie marudził  - panowie byli nawet bardzo zadowoleni. Polecam Wam ten sposób a do takiego śniadania koniecznie jeszcze szklanka soku owocowego - będzie bardzo zdrowo i smacznie. Tak pysznie to ja lubię zaczynać dzień !

A jeśli nie macie ochoty na kaszę to może namówię Was na jajka zapiekane z dynią



Jabłka  zapiekane z kaszą jaglaną


czas przygotowania : ok. 60 minut
składniki na 3 porcje:
  • 3 jabłka, po jednym większym na osobę - u mnie Szare Renety
  • 100 g kaszy jaglanej 
  • ok. 220 ml mleka 
  • 1 szczypta soli
  • 1 łyżeczka masła
  • 60 g łuskanych orzechów włoskich 
  • 2 - 3 łyżki miodu 
  • 4 łyżki zmielonych biszkoptów 
  • 3-4 szczypty cynamonu
  • 1 białko 

  • 150-200 g gęstego jogurtu naturalnego albo sosu waniliowego

Jak zrobić jabłka zapiekane z kaszą jaglaną?

Kaszę opłukałam zimną wodą i osączyłam. Przełożyłam do rondelka, zalałam mlekiem i gotowałam na małym ogniu z dodatkiem soli i masła, aż zmiękła i wchłonęła cały płyn. Gdy ostygła dodałam miód, posiekany orzechy, zmielone biszkopty i cynamon. Na koniec delikatnie wmieszałam ubitą na sztywno pianę z białka.

Jabłka umyłam i obrałam. Poprzekrawałam na pół i z każdej połówki wydrążyłam gniazdo nasienne. Od wypukłej strony przycięłam odrobinę żeby się nie kiwały. Tak przygotowane jabłka ułożyłam w formie do zapiekania. Na każdą nałożyłam czubato porcję masy jaglano orzechowej.

Naczynie z jabłkami wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 200 st. i piekłam ok. 20 -25 minut. Podałam gorące z dodatkiem zimnego jogurtu naturalnego. Jeśli dla kogoś byłoby mało słodkie to można sobie porcję polać niewielką ilością miodu.



5 komentarzy:

  1. przepis fajny :) no i ja ostatnio poszukuję przepisów na jaglankę :) tylko dla mnie to danie na podwieczorek (oczywiście w taki dzień, kiedy na obiad tylko cienka zupka ;) ), wstaję codziennie o 6,30 (moja 3-miesięczna córka uważa, że to bardzo dobra godzina na pobudkę, także ja na śniadanie: kawa i jakaś drętwa kanapka :D)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w tygodniu to bym na pewno takiego nie robiła, chociaż masę z kaszy można przygotować wieczorem a rano tylko obrać jabłka i zapiec... w tygodniu to ja tez szybka kawa i cokolwiek albo nawet nic, ale w weekend śniadanie rodzinne musi być !

      Usuń
  2. To tutaj tez juz SPONSOROWANE artykuliki...? uuuu..... :( szkoda, a bylo tak fajnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie rozumiem oburzenia bo posty z lokowaniem produktów bywały u mnie już wcześniej - widać, że rzadko zaglądasz skoro denerwuje Cię post sprzed kilkunastu miesięcy... Czasami współpracuję z jakąś dobrą marką a czasami jest to wymóg konkursu, w którym przepis bierze udział. Polecam zresztą tylko te rzeczy, których rzeczywiście używam i nie widzę w tym nic złego

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger