Kotleciki siekane z pieczarkami

Już dawno doszłam do tego, że mięso z udka kurczaka jest smaczniejsze niż to z piersi. Nie jest takie mdłe czy suche i dużo bardziej wyraziste w smaku - ta zasada obowiązuje także przy innych mięsach, z innych zwierząt, bo najsmaczniejsze są kawałki z mięśni, które więcej pracują. 

Kupuję filety z udek już wytrybowanych, bez skóry i kości. Nadają się świetnie na gulasze, potrawki. Robię z nich sznycelki czy roladki. Tym razem zrobiłam pyszne kotleciki z pieczarkami.


składniki: 
  • ok. 1/2 kg filetów z udźca kurczaka 
  • ok. 1/2 kg świeżych pieczarek 
  • 1 średnia cebula 
  • 2 łyżki musztardy francuskiej z całą gorczycą 
  • 3 nieduże jajka
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 czubate łyżki majonezu
  • 1/2 łyżeczki pieprzu ziołowego 
  • 1/4 łyżeczki przyprawy ognistej 
  • do smaku - sól 
  • do smażenia - olej roślinny 

sposób przygotowania: mięso opłukałam i dobrze osuszyłam, pokroiłam w niedużą kostkę, m/w 1 cm. Cebulą obrałam, posiekałam a pieczarki po oczyszczeniu pokroiłam w kosteczkę. Na patelni rozgrzałam łyżkę oleju i wrzuciłam cebulą oraz pieczarki. Smażyłam na ostrym ogniu mieszając aż odparowała woda, przestudziłam.

Podsmażone pieczarki dodałam do mięsa. Wbiłam jajka, dosypałam mąką ziemniaczaną, dodałam musztardę, majonez i przyprawy - dokładnie wszystko wymieszałam i odstawiłam na pół godziny żeby smaki się przegryzły.

Na rozgrzaną patelnię z olejem nakładałam porcje masy wielkości 2 - 3 dużych łyżek i smażyłam z obu stron aż ładnie się zrumieniły. Po przysmażeniu z jednej strony i przewróceniu łopatką na drugą przykrywałam patelnię żeby kotleciki dobrze dosmażyły się w środku. Podałam z surówką.




4 komentarze:

  1. Następnym razem kupuję udka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mad, i na pewno zauważysz różnicę w smaku - nie to żebym nie lubiła filetów piersi, ale te z udek są bardziej wyrazista

      Usuń
  2. Ale musiały być smaczne! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Są rewelacyjne! Super przepis. Już nawet nie liczę, który raz je jutro będę robiła. Mąż zachwycony

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger