Jajeczka pomidorowo - serowe

Zabaw z jajkiem i kolorami ciąg dalszy, ale tym razem bardziej naturalnie. Takie pomidorowe jajka były bardzo smakowite i na pewno pojawią się u nas na świątecznym stole :)



składniki:
  • 5 jajek
  • marynata - 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego 30%
  • 5 łyżek ketchupu pikantnego
  • odrobina cukru
  • 1/2 szkl. przegotowanej wody

  • nadzienie/sałatka - 4 łyżki posiekanego drobno sera Korycińskiego z czarnuszką
  • 2 trójkąciki sera topionego śmietankowego
  • 2 - 3  łyżeczki gęstego jogurtu naturalnego
  • 1,5 łyżeczki przyprawy 'pomidory suszone z czosnkiem i bazylią'
  • 2 łyżeczki posiekanej zieleniny - pietruszka, koperek, bazylia
  • do smaku: sól morska
  • sałata strzępiasta
sposób przygotowania: jajka włożyłam do wody, ugotowałam i ostudziłam przekładając do bardzo zimnej wody - zostawiłam w niej żeby wystygły dobrze i dopiero wtedy obrałam ze skorupek. W miseczce rozmieszałam wodę z koncentratem, ketchupem i odrobinką cukru. Włożyłam jajka, odstawiłam je żeby się zamarynowały na ok. 2 - 3 godziny, ale co jakiś czas przekręcałam je. Po tym czasie wyjęłam, opłukałam i osuszyłam.

W miseczce wymieszałam drobno posiekany (albo starty) ser Koryciński z serkiem topionym, jogurtem, zieleniną i przyprawami - jeśli masa będzie za sucha to dodajcie jeszcze łyżeczkę jogurtu.

Naszykowałam kieliszki do jajek - w każdy włożyłam po kawałku liścia sałaty tak żeby tworzyła falbankę. Z jajek odcięłam górną część, tak ok. 1/3. Dolne, większe części wstawiłam do kieliszków. Nie wydrążałam ich tylko łyżeczką nałożyłam na każde porcję masy serowej i przykryłam lekko odciętymi czapeczkami. Oprószyłam całość jeszcze suszonymi pomidorami.

Jeśli ktoś chce może dolną część jajek wydrążyć a to co z nich wyjmie posiekać i dodać do masy serowej. 


5 komentarzy:

  1. Jaki fajny pomysł! super:) muszę zrobić takie do siebie na święta:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Syuper, ja w pomidorkach na swieta robie paste jajeczna:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają bardzo efektownie, lubię takie wielkanocne/wiosenne cudeńka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna propozycja na świąteczny stół, chętnie skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger