Zupa z papryki

To taka letnio - jesienna zupa. Kolorowa, w barwach września, rozgrzewająca i pyszna. I każdy może ją sobie zrobić a potem podać pełny, pachnący talerz na smaczny obiad.


składniki:

  • 6 niedużych ziemniaków
  • 1 litr bulionu warzywnego lub warzywno-mięsnego (jeśli zupa będzie zbyt gęsta można dodać nieco wody)
  • po 1/2 strąka papryki żółtej, czerwonej, zielonej (można dać jeden rodzaj, ale zupa będzie mniej kolorowa)
  • 1 duży pomidor
  • 1 czubata łyżka koncentratu pomidorowego
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 1 cebulka
  • 1 łyżeczka listków świeżego oregano lub 1/2 łyżeczki suszonego
  • 1 łyżeczka mielonej słodkiej papryki
  • 1 - 2 łyżki oliwy,
  • 1 łyżeczka mąki
  • po 1 łyżce śmietany na porcję

sposób przygotowania:
Ziemniaki obrałam, pokroiłam w drobną kosteczkę. Cebulę i czosnek obrałam i posiekałam. Papryki umyłam, oczyściłam z gniazd nasiennych, pokroiłam w kostkę. Pomidora sparzyłam, obrałam ze skórki, usunęłam pestki a miąższ posiekałam. W garnku rozgrzałam oliwę, zeszkliłam na niej cebulę, dodałam czosnek i ziemniaki, podsmażyłam. Następnie wsypałam mieloną papryką oraz mąką i smażyłam przez chwilę mieszając, po czym zalałam bulionem i gotowałam na małym ogniu aż ziemniaki były miękkie. Wtedy dodałam pokrojoną paprykę, posiekanego pomidora i oregano. Gotowałam jeszcze kilka minut aż papryka zmiękła, doprawiłam koncentratem pomidorowym, solą i pieprzem. Podałam z kleksem śmietany przybraną paseczkami surowej papryki i listkami natki pietruszki.

4 komentarze:

  1. Świetny pomysł na zupę! Paprykowej jeszcze nigdy nie jadłam, teraz idealna pora by taką zupę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nigdy nie robiłam zupy paprykowej więc chyba najwyższa pora:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo dobry pomysł !!! zaraz taką zupkę zrobię!
    11,10,2011 Haga

    OdpowiedzUsuń
  4. właśnie skończyłam i stwierdziłam,że zupka owszem ,ale ja nie lubię gotowanej papryki!?
    więc wycedziłam ją z zupy i zmiksowałam w blenderze po czym musiałam przez sitko ,aby skórki odrzucić ...no teraz jest ok. acha ! zamiast oregano ,myślę że lepiej trochę prowansalskiej i na koniec dużo koperku !!! teraz jest pyszna.... pozdrawiam Pyzę !!-Haga

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger