Po prostu ryż z owocami

Delikatny ryż świetnie smakuje z dodatkiem owoców, najlepiej tych sezonowych, ale można dodać także mrożone czy zakonserwowane w słoikach. Takie lato na talerzu gdy to prawdziwe nas nie rozpieszcza.


składniki:
  • 1 szkl. suchego ryżu długoziarnistego
  • 1 szkl. mleka
  • 1 szkl. wody
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • kilka łyżek cukru
  • 2 szkl. owoców: maliny, borówki, wiśnie
  • kilka łyżek gęstego jogurtu naturalnego
  • do smaku: sól, cynamon mielony

sposób przygotowania:
Owoce opłukałam i osączyłam dokładnie. Wiśnie wydrylowałam i zasypałam niewielką ilością cukru, odstawiłam na 30 min.. Ryż wypłukałam, zalałam mieszaniną wody i mleka, gotowałam na małym ogniu ok. 20 min. aż wchłonął cały płyn i był miękki. Dodałam cukier waniliowy, odrobinę soli i trochę cukru w/g własnego smaku. Nałożyłam porcje ryżu na talerze, polałam sokiem, który puściły wiśnie, oprószyłam cynamonem. Podałam z owocami i jogurtem.

3 komentarze:

  1. Po prostu smakowita przekąska;)zgrane polaczenie z malinami i borówkami;d

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ja bym taki teraz zjadła mniam,mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Po prostu ryż, po prostu lubię. :) Na śniadanie czy obiad... Sprawdza się zawsze.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger