Pyza poleca - Fruktajl, owocowa przekąska

Fruktajl - owocowa przekąska to nowość w ofercie marki Tymbark. To koktajle z owoców i soków owocowych w czterech pysznych smakach. Poręczne butelki poj. 0,25 l zmieszczą się w damskiej torebce, szkolnym plecaku a nawet w nieco większej kieszeni kurtki więc można mieć je zawsze przy sobie. Zamiast sięgać po batonika czy słodką bułkę można przekąsić coś zdrowszego.


Fruktajl to koktajl wieloowocowy z kawałkami owoców, produkowany częściowo z soków zagęszczanych, pasteryzowany. Dobrze wyczuwalne kawałki owoców zawieszone są w gęstym przecierowym soku. Nie zawiera konserwantów ani dodatkowego cukru poza tym naturalnym z owoców. Zawartość soli wynika jedynie z naturalnego występowania sodu. Wersja śliwkowa jest wzbogacona o otręby i ziarna pszenicy, owsa oraz jęczmienia. Przekąski są bezmleczne i zawierają przynajmniej 65-81 % owoców. Znajdziecie je w dobrych sklepach spożywczych i supermarketach a także drogeriach z działem spożywczym. Cena 1 sztuki to ok. 2,5 zł.

Można wybrać jedną z czterech mieszanek smakowych :

ananas/kokos - przeciery i soki z zagęszczonych soków owocowych : z bananów i ananasów(20,5%), kokosa(0,1%), woda, kawałki ananasów(4,5%), wiórki kokosowe(0,9%), stabilizator-pektyny, regulator kwasowości-kwas cytrynowy, przeciwutleniacz-kwas askorbinowy, aromaty. Wartość odżywcza w 100g - wartość energetyczna-261kJ/62kcal; tłuszcz-0,6g, w tym kwasy tłuszczone nasycone 0,1g; węglowodany-13g, w tym cukry-12g; błonnik-1,1g; białko-0,6g; sól-0,01g.

truskawka/banan - przeciery i soki z zagęszczonych soków owocowych : z bananów (40%), jabłek, truskawek(5,5%), cytryn, woda, kawałki ananasów (9,5%), koncentrat barwiący z czarnej marchwi,  stabilizator-pektyny, aromaty. Wartość odżywcza w 100g - wartość energetyczna-222kJ/52kcal; w tym kwasy nasycone-0g; węglowodany-12g, w tym cukry-11g; błonnik-0,9g; białko-0,5g; sól-0,01g.

śliwka/jabłko - przeciery i soki z zagęszczonych soków owocowych : z jabłek (47%), bananów, śliwek (10%),  cytryn, woda, kawałki ananasów (5,5%), otręby pszenne (0,65%), ziarna zbóż (0,45%), ekstrakt ze skórek winogron, stabilizator-pektyny, aromaty.Wartość odżywcza w 100g - wartość energetyczna-229kJ/54kcal; tłuszcz-0,3g, w tym kwasy tłuszczowe nasycone-0g; węglowodany-12g, w tym cukry-11g, błonnik-1,5g, białko-0,6g; sól-0,01g.

brzoskwinia/mango - przeciery i soki z zagęszczonych soków owocowych : z jabłek, brzoskwiń (14%), bananów, mango (5,5%), woda, kawałki ananasów, brzoskwiń (6,5%), stabilizator-pektyny, przeciwutleniacz-kwas askorbinowy, aromaty. Wartość odżywcza w 100g - wartość energetyczna-207kJ/49kcal; tłuszcz-0,2g, w tym kwasy nasycone-0g; węglowodany-11g, w tym cukry-10g, błonnik-1,3g, białko-0,5g; sól-0,01


Spróbowałam wszystkich wersji i przyznam, że wszystkie mi smakują. Nie umiem wybrać najlepszej i stojąc w sklepie przed półką z Fruktajlami mam problem, który wybrać. Ja lubię przecierowe soki, ale nie wszystkim może pasować, że w tym soku pływają jeszcze kawałki owoców. Wiem, że lepiej smakują schłodzone chociaż oryginalnie zamknięte nie muszą stać w lodówce. Są mocno owocowe, niezbyt słodkie, soczyste - idealne kiedy zgłodnieję, chcę przekąsić coś zdrowego a nie mam możliwości sięgnąć po świeże owoce. U mnie sprawdziły się podczas ciężkiego dnia kiedy biegałam po mieście załatwiając różne sprawy - mogłam Fruktajl wypić nawet w autobusie czy urzędowej kolejce. Zabieram je też ze sobą na wycieczkę za miasto.

Fruktajle są pożywne - świetne właśnie jako szybka przekąska kiedy zgłodniejemy a jednocześnie płynna konsystencja gasi pragnienie. Buteleczka bardzo wygodna, dobrze leży w dłoni i całą zawartość wypiłam bez trudu co np. przy jogurtach, nawet pitnych, nie jest łatwe. Trzeba pamiętać, że rozwarstwianie koktajlu jest zjawiskiem normalnym, spowodowanym użyciem naturalnych przecierów i soków owocowych - przed otwarciem należy buteleczką mocno potrząsnąć żeby wymieszać zawartość. Ew. ciemniejsze fragmenty miąższu są naturalnymi częściami owoców.

Niżej możecie obejrzeć oficjalny spot reklamowy z promocji produktu a także migawki z pięknego miasteczka jakim jest Tymbark, słuchając jednocześnie nastrojowej piosenki Starego Dobrego Małżeństwa. Pamiętam, że byłam w Tymbarku kilkanaście lat temu i bardzo mi się podobało - to spokojne, urokliwe miejsce... Dziś kiedy sięgam po produkt tej marki zaraz przypomina mi się, że "Rynek w Tymbarku można przykryć dłonią.... "

Pyza poleca !  



4 komentarze:

  1. Słyszałam już wiele pozytywnych opinii na temat tego produktu ale jeszcze po niego nie sięgnełam . Myśle , że w najbliższym czasie kiedy wybiore się do sklepu to skuszę się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam spróbować - mnie przypadły do gustu bardzo :)

      Usuń
  2. Wiele na ich temat słyszałam widziałam w sklepach, po tym wpisie na pewno się na nie skuszę. Wybiorę ten ze śliwką i jabłkiem w pierwszej kolejności.

    OdpowiedzUsuń
  3. Są pyszne, często kupuję je własnie jako przekąskę do pracy, Najbardziej lubię śliwkowy.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger