Sałata wiosenna

Jakoś w tym roku wiosna nie może się rozkręcić. Śniegu już nie ma, ale zielono robi się bardzo, bardzo powoli. W poprzednich latach w połowie kwietnia zbierałam już ładnie wyrośnięte dzikie chwasty do sałatek, zupy czy na pesto. Teraz dopiero zaczynają rosnąć więc muszę bazować na zieleninie z warzywniaka. A zielonego na talerzu brakuje nawet nam więc talerz soczystej sałaty zjedliśmy z przyjemnością. 



czas przygotowania :  20 minut

składniki :
  • kilka liści sałat dębowej
  • kilka liści sałaty zwykłej, masłowej 
  • garść liści szpinaku młodego 
  • garść liści młodej botwinki
  • 1/2 pęczka koperku 
  • kilka cieniutkich plasterków szynki wiejskiej 
  • 3 - 4 jajka
  • 3 łyżki oleju roślinnego 
  • 3 łyżki wody przegotowanej
  • 2 - 3 łyżeczki octu winnego białego 
  • 1/2 ząbka czosnku
  • do smaku - sól, pieprz mielony, szczypta cukru 

sposób przygotowania : wszystkie liście opłukałam i osuszyłam. Większe porwałam na mniejsze kawałki i ułożyłam duże porcje mieszanki na talerzach. Jajka ugotowałam na twardo, a po wystudzeniu z zimnej wodzie obrałam ze skorupek, pokroiłam na ćwiartki, dodałam do sałaty. Dołożyłam też paski szynki pozwijane w ślimaczki.

Do małego pojemnika blendera wlałam olej, wodę i ocet. Dodałam starty drobno czosnek i garść listków koperku - zmiksowałam. Doprawiłam do smaku odrobiną cukru, soli i pieprzem, zmiksowałam ponownie. Tak przygotowanym sosem polałam przygotowane porcje sałatki, posypałam ją jeszcze całymi listkami koperku.

 

4 komentarze:

  1. Bardzo fajny blog! Dodałam do ulubionych :) Zapraszam do mnie jeśli lubisz gry :) Jeśli nie to trudno:(
    P.S.Oglądając twojego bloga dochodzę do wniosku, że nad moim muszę jeszcze popracować :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. każdy bloger tak mówi i każdy pracuje nad tym żeby blog był coraz ładniejszy czy ciekawszy :) pozdrawiam !

      Usuń
  2. Oj nawet sałata wyglada kusząco!!! ale bym schrupala...

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny blog! A na sałatkę mam wielką ochotę i chyba zaraz pobiegnę do kuchni (:

    Zapraszam http://realizuj.blogspot.com/ (:

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger